Orain dela gutxi LOMCEren aurkako dokumentu bat
argitaratu dute. Dokumentu osoa baloratzen hasi beharrean, alor batzuetan ados
egon gaitezkeenarekin, BAGARA familia elkarteak gure desadostasun osoa adierazi
nahi dugu “ESKOLA LAIKOA”aren ondorengo epigrafean agertzen denarekin. Puntu
honetan gizarte-eragile hauek azaltzen dute, berriro, hezkuntzaren eta
gizartearen ikuskera laizista.
Baieztatzen dute LOMCEk Erlijio irakasgaia ebaluatzeko
ikasgaia bezala dagoela. Horrela da. Erlijio ikasgaia betidanik izan da ikasgai
ebaluatzekoa. Eta, hain zuzen, LOMCEn horrela jarraitzen du. Legearen arabera
ezin da beste era batean izan, Erlijio irakasgaiak edozein irakasgai bezalako
tratamendua izan behar baitu eta. Arrazoi berberarengatik, ebaluatuaz batera,
eskola ordutegiaren barnean egon behar du, eta ez “eskola ordutegitik kanpo”,
giza eragile hauek proposatzen duten bezala.
Baita ere, adierazten dute Erlijioaren alternatiba,
Gizarte eta Hiritar baloreak, sortzen direla Erlijioaren presentzia justifikatzeko.
Ba… ez!. Erlijio irakasgaiaren presentzia eskolan
bi elementuen bat egitearen alorretik dator: Alde batetik, gurasoen eskubidea
seme alaben heziketa aukeratzen duten balore eta kreentzietan izatea eta,
bestetik, Eskola delako gizarteak onartu duen
toki pribilegiatua gure seme
alaben heziketarako. Horregatik, legaren arabera Erlijioa Eskolan egon behar
da. Horregatik gertatzen da horrela Europan ere.
Europan Erlijio irakasgaia presente
dago ia herrialde guztietan (Finlandian, Suedian eta Holandan esaterako, nazio
hauetan hezkuntza maila eszelentzia bezala onartua dagoen). Irakasgai
hau ikasketa egitasmoan presente ez dagoen kasu bakarra Frantzia da (eta ez
Frantzia osoan, eskualde batzuetan onartzen da eta). Nazio batzuetan irakasgaia
derrigorrezkoa da (Alemania, Finlandia,…) eta beste batzuetan aukerakoa
(Espainia, Belgika,…) Hauetan Erlijio irakasgaiaren alternatiba agertzen da
beti. Badaude nazio batzuk lege oinarria erlijioaren ikaskuntza eskolan egoteko
konfesio erlijiosoekin akordioak eta hitzarmenak dira (Espainia, Lituania,
Kroazia…); beste herrialde batzuetan berriz, Konstituzio berbera da (Dinamarka,
Luxenburgo, Holanda…); eta beste batzuetan hezkuntza legeak dira, horrela
onartzen baitute.
Eragile hauetatik ulertzen da “baloreetan hezkuntza,
ikasleria guztiarentzat ikasketa komuna dela kreentzia pertsonaletatik aparte (beltzatua gurea da la )”. Horrela
ulertzeko askatasun osoa dute, eta hori lortzeko, legerian aldaketak
proposatzeko ere, dauden prozedimenduak jarraituz. Baina aukera ideologiko
batetik datorren ideia hau, posible diren bat baino ez da, eta non esaten den
Eskolan bakarrik komunak diren baloreak egon behar diren. Noski, aukera ideologiko honek, gizarte
guztiarentzat komunak diren baloreen heziketara mugatzen duten hezkuntza,
Eskolatik at exijitzen du balore erlijiosoak eta, horregatik, Erlijioaren
irakaskuntza ere, ikasleriak ez duelako zertan konpartitu erlijio balore
berdinak.
Baieztatu genezake, ez erratzeko
moduan, eragile hauen aukera ideologikoak heziketa uniformatzailearen alde
egiten duela. Tolerantziaren eta inklusiboaren izenean, ez du onartzen baloreen
arteko ezberdintasuna eta Eskola Publikoaren , esparru komun batetik beraiekin
bat ez datorren hezkuntza ikuskerak kanporatu nahi dituzte. Beste era batean
esanda, Eskola Publiko laizistaren eredua defendatzen dute eta baztertzailea,
hau da, eskola bat non Estatuak inposatzen duen hezkuntza ideologia jakin baten
alorretik, beraiena.
Gure aukera, gaur egungo legeriak
babesten duena, gurasoen seme alabentzat
nahi duten heziketa aukeratzeko duten askatasunetik dator. Bai hezkuntza
agintariak eta bai Eskola Publikoak eskubide hau zaindu behar dutenak dira.
Gainera, ikasle guztiek gizarteak konbibentziarako oinarrizkotzat onartzen
dituen balore komunetan hezituak izatea bermatu behar du (eta honetan eragile
hauekin ados gaude). Baina, balore komun hauetan hezituak izateko
derrigortasunak ez du esan nahi komunak ez diren baloreak kentzerik. Eskola
Publikoak gizakiaren garapen osorako garrantzitsuak diren balore guztiak egotea
defendatzen dugu. Hauen artean, balore erlijioso eta moralak daude. Benetako
Estatu laikoak (ez laizistak) edo akonfesionalak, ideologiko aukerarik ez duena
egiten, bermatu egin behar du. Eta egitean, tolerantziarako baldintza
onuragarriak sortzen ari da gure seme alabetan. Zer nolako ariketa horretarako
ideologi edo/eta erlijio ezberdinetatik datozen neska mutilen arteko elkarbizitza?
Noski, ulertzen eta onartzen dugu beste erabateko hezkuntza nahi duten gurasoak
egotea. Horregatik, Erlijioko klaseak ez dira derrigorrezkoak guztientzat,
aukeran ematen da eta nahi dutenak, era askean, ikasten dute.
BAGARA GURASO ELKARTEA
ASOCIACIÓN FAMILIAR BAGARA
bagaraelkartea1@yahoo.es
No hay comentarios:
Publicar un comentario